Söndagsklubben

Söndagsklubben är till för barn mellan 4 och 13 år. Vi träffas söndagar i samband med förmiddagsgudstjänsten i Enebykyrkan. Kl 11.00 börjar gudstjänsten och vi är med på den en stund. Sen går vi en trappa ner eller till ungdomsrummet. Varje vecka lär vi oss någon berättelse ur Bibeln och pratar om den, och så brukar vi sjunga, leka, pyssla. Ibland deltar vi i gudstjänsten, i s.k. gudstjänster för stora och små, och då händer det att vi spelar ett litet drama, uppträder med en sång eller läser en text.

Omkring kl 12 är söndagsklubben och gudstjänsten slut. Då är det kyrkfika som vi alla brukar vara med på. Kom med du också!
Föräldrar är också välkomna och får gärna hjälpa till 😊. Om barn som är under fyra år vill komma så ta med en vuxen.

Söndagsklubben är i vanliga fall de flesta söndagar bortsett från söndagar i samband med lov (höstlov, sportlov, etc.) Se schemat.

Preliminärt schema

Skriv till ifall ni vill komma med på maillistan.

Familjer är givetvis välkomna på söndagar oavsett om det är Söndagsklubben eller inte! Det går bra att exempelvis fråga kyrkvärdarna ifall man undrar var saker och utrymmen finns, såsom leksaker och skötrum! :)

Kontakt: Malin Hubertsson, 0734-126270