Second Hand

Huvudingången till Second Hand ligger till vänster om Grindtorpsvägen 1, Täby (Grindtorp).

Postadress: Kometvägen 63.
Öppettider: Onsdagar 17.00 - 19.00 och lördagar 10.00 - 14.00
Hemsida: www.kyrkornas2hand.se
Telefon: 076-02 00 785
Varuinlämning: Vardagar 8.00 - 16.30. Undvik helst onsdagar. Vill du att Secondhandbutiken hämtar och transporterar varorna till butiken, ring och avtala tid.

Har du möbler, mattor, heminredningprylar, elektronikvaror, etc. som du vill bli av med? I Kyrkornas second handbutik vid Grindtorpsvägen 1 i Täby kan du lämna in dina varor alla vardagar kl. 8-16.30.

Butiken i Täby drivs sedan 1993 av flera församlingar tillsammans. Idag samverkar Enebykyrkans församling, Grindtorpskyrkan, Täby församling och Vår Frus Katolska församling.

Verksamheten drivs huvudsakligen av frivilligarbetare som arbetar utan ersättning. Är du intresserad av att hjälpa till, hör av dig! Allt överskott går till hjälpverksamhet.

Överskottet av verksamheten fördelas mellan församlingarna proportionellt mot hur många timmar som deras medlemmar deltagit i arbetet. Varje församling beslutar årligen vilka hjälpprojekt som skall stödjas. Vi har också en katastroffond som med kort varsel kan dela ut pengar vid jordbävningar, hungersnöd o.d.